Αλλαγή Γλώσσας (GR)

Σούστα. Τι είναι;

Η σούστα αποτελεί συστατικό των συστημάτων ανάρτησης ορισμένων οχημάτων, πιο συγκεκριμένα η σούστα αποτελείται από πολλές λεπτές ταινίες μετάλλου, τα ονομαζόμενα φύλλα χάλυβα, τα οποία είναι τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο, σχηματίζοντας ένα ενιαίο καμπύλο κομμάτι. Η κάμψη αυτή των φύλλων και η τριβή που δημιουργείται μεταξύ τους βοηθούν στην απορρόφηση του βάρους του οχήματος σε τυχόν προσκρούσεις και φυσικά στην απορρόφηση των κραδασμών αυτών των προσκρούσεων.   

Σούστα και Λειτουργικότητα

Η απλή σούστα αρχικά ήταν γνωστή και χρησιμοποιούταν από άμαξες και βαγόνια τρένων, πριν την εμφάνιση των αυτοκινήτων και φορτηγών. Πολλά από τα πρώτα αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν την σούστα. Δεδομένου όμως ότι η σούστα είναι κατάλληλη για την εξάπλωση βαρέων φορτίων σε μεγάλες επιφάνειες, εφόσον συνδέονται στον στερεό άξονα του οχήματος, αυτό την καθιστά κατάλληλη κυρίως για φορτηγά, ρυμουλκούμενα και άλλα βαρέα οχήματα. 

Σούστα και Πλεονεκτήματα

Η σούστα προσφέρει σημαντική υποστήριξη μεταξύ των τροχών, των αξόνων και του σκελετού του οχήματος. Μπορεί να λάβει τεράστια φορτία λόγω της δομής της, η κατακόρυφη φόρτωση κατανέμεται σε όλο το μήκος της σούστας και για τον λόγω αυτό οι βιομηχανίες βαρέων οχημάτων της χρησιμοποιούν κατά κόρων. Η απόσβεση του οχήματος αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό του. Η χαλάρωση της ανάρτησης προκαλεί μεγάλα αναπηδήματα στην παραμικρή λακκούβα του δρόμου. Αυτό αποτελούσε και ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν ελικοειδή ελατήρια, πριν την εμφάνιση των αμορτισέρ, σε οποιοδήποτε ρυθμό οδήγησης. Η σούστα, λόγω της τριβής που συμβαίνει στα φύλλα χάλυβα, απορροφά τους κραδασμούς και κάνουν το όχημα ελεγχόμενο. Η μονόφυλλη σούστα ή αλλιώς παραβολική σούστα, αποτελούσε παλαιότερα, τον απλούστερο σχεδιασμό σούστας, αποτελούμενη από ένα μόνο φύλλο χάλυβα που τείνει να λεπταίνει στις άκρες, με σκοπό να κατανέμουν σωστά το βάρος σε κατακόρυφα φορτία και χρησιμοποιούνταν προκειμένου να διασφαλίσουν την αξιοπιστία τους και παράλληλα διατηρώντας το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, ως εκ τούτου ήταν η ιδανική λύση σε μαζικά παραγόμενα οχήματα. Πλέον τη παραβολική σούστα την συναντάμε και με περισσότερα από ένα φύλλα, πολύφυλλη παραβολική σούστα, όπου ο σχεδιασμός αυτός, λόγω της μεταβλητής διατομής των φύλλων, επιτρέπει στο κάθε φύλλο να λειτουργεί σαν μια ανεξάρτητη σούστα, προσφέροντας μεγαλύτερη απορρόφηση των κραδασμών και επιτρέποντας μεγαλύτερη κίνηση του άξονα του οχήματος. 

Σούστα πολλαπλών Φύλλων

Τα Φύλλα Σούστας έχουν σχεδιαστεί με δύο τρόπους:

Σούστα Απλή

Η σούστα (καμπτικό ελατήριο) με την παραμόρφωση της απορροφά τους κραδασμούς από το οδόστρωμα. Ανάλογα με τις προδιαγραφές του οχήματος μία σούστα μπορεί να αποτελείται από πολλά φύλλα διαφορετικού μήκους δεμένα μαζί ή από ένα μόνο φύλλο (μονόφυλλη).

Σούστα Παραβολική

Η παραβολική σούστα (παραβολικά καμπτικά ελατήρια) αποτελείται από ένα ή περισσότερα φύλλα και διαφέρει σχεδιαστικά από τις απλές σούστες στον τρόπο που εφάπτονται μεταξύ τους τα φύλλα, αλλά κυρίως λόγω της μεταβλητής διατομής των φύλλων της. Τα φύλλα εφάπτονται μόνο στο κέντρο όπου είναι στερεωμένα σταθερά στον άξονα και στα εξωτερικά άκρα  που είναι στερεωμένα στο όχημα. Ο σχεδιασμός αυτός επιτρέπει στο κάθε φύλλο να συμπεριφέρεται σαν μία ανεξάρτητη σούστα, με αποτέλεσμα η πολύφυλλη παραβολική σούστα να προσφέρει καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών. Οι Παραβολικές Σούστες επιτρέπουν μεγαλύτερη κίνηση του άξονα λόγω των τυπικών χαρακτηριστικών και της έλλειψης interleaf τριβής

Η autokinitistiki.gr χρησιμοποιεί cookies για την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας.
Ok